söndag 1 februari 2009

Äntligen är januari slut!

Tänk så skönt att det inte är januari längre. Jag tycker det är en trist månad, mörk och tråkig i största allmänhet. För mig som är aktiv i en massa föreningar betyder januari också en massa jobb med att planera årsmöten, skriva årsberättelser och kassaberättelser och diverse annat pyssel som hör ihop med styrelseuppdrag. Jag tycker för det mesta att det är kul att vara föreningsaktiv men just i januari kan det bli lite mycket.
Februari är en mycket bättre månad. Det är då man märker att solen börjar värma igen, barnen har lov från skolan och det är dags att plantera om krukväxterna inför våren.
Februari är också månaden när jag brukar börja med linedance efter juluppehållet, men jag har faktiskt redan startat med det. I går hade jag en intensivutbildning i linedance för dem som vill komma igång igen efter uppehållet och för nybörjare som vill kunna vara med på onsdagarna när jag har linedance lätt fortsättning. Det kom hyfsat med folk med Älvängen-mått mätt och deltagarna var dansanta och ivriga att lära sig. En toppendag helt enkelt.

Inga kommentarer: