måndag 26 januari 2009

Mera om kommunfullmäktige

Det här är första gången jag sitter på ett fullmäktigemöte och bloggar och jag har gott om tid att göra det eftersom jag inte deltar i den här sandlådedebatten. "lätt löjligt" sa Göran Karlsson nyss och det måste jag säga att jag håller med om.
Det är väl en sak att debattera sakfrågor men det handlar fortfarande mest om att vara besvärliga och tykna mot varandra över blockgränserna.
Tonlägena höjs när argumenten tryter och nu kan visst inte ens ledamöterna som anmält att de inte kommer att delta i besluten hålla sig längre utan kräver att få delta i debatten! Jag undrar verkligen hur den här kvällen ska sluta och framför allt när. Vi har 36 ärenden på dagordningen varav merparten är ärenden som vi har behandlat en gång förut på sammanträde i november eller december. Största skillnaden är att nu diskuteras varenda bokstav och till och med om det ska stå "mindre än" eller "mindre än eller lika med" i barnomsorgstaxan.

Inga kommentarer: