fredag 2 januari 2009

Förhoppningar på 2009

Så var det då 2009, ett alldeles nytt år som rymmer oändligt många möjligheter.
Jag hoppas på det politiska planet att det kommer att bli ett bättre samarbetsklimat i Ale kommunfullmäktige än det varit de senaste månaderna. Politik handlar inte bara om att vilja utan också om att göra, och det går inte att göra något helt ensam utan det krävs samarbete. Ett gott samarbete förutsätter ömsesidig respekt och det skapas bäst genom att vara just och följa de regler som finns för kommunpolitiken.
Framgångar för Centerpartiet både i Europaparlamentsvalet i juni och i kyrkovalet i september tror jag på, och det kommer att kräva insatser av alla oss medlemmar.
På det personliga planet hoppas jag att det fortsätter att gå bra för alla mina barn, bland annat så hoppas jag att det blir några fler av dem som har körkort. Dottern i London får gärna komma hem lite oftare till Sverige också.

Inga kommentarer: