torsdag 5 mars 2009

Ungdomsfullmäktige

I Ale kommun finns det ett ungdomsfullmäktige och där är jag kontaktpolitiker för ledamöterna från Himlaskolan och Ahlafors Fria Skola. Ledamötena väljs när de går i åttan och får sedan genomföra två sammanträden med ungdomsfullmäktige under det år de går i nian. Nu är det snart dags för vårens möte och därför var jag runt i går förmiddag och träffade ledamöterna för att hjälpa dem att förbereda sig.
Det är alltid så roligt att träffa de här ungdomarna och höra vad de tycker är viktigt i kommunen. En del vuxna tror att ungdomar bara intresserar sig för vad som händer i skolan och fritidsgården, men det är inte alls sant. Många är otroligt intresserade och insatta i vad som händer.
Jag fick med mig ett par interpellationer till ungdomsfullmäktige i går och dessutom var det flera som sa att de skulle maila in interpellationer. Jag tror att vi får höra intressanta diskussioner i Ungdomsfullmäktige den 26 mars i Medborgarhuset i Alafors.

Inga kommentarer: